perjantai 15. marraskuuta 2013

Musteläiskätesti

kuva täältä

Psykologini tarjosi minulle mahdollisuutta Rorschachin musteläiskätestiin jotta päästäisiin paremmin selvyyteen "psyykeni rakenteista". Olen teini-ikäisestä asti pelännyt hulluksi tulemista. Luonteen laatuni on sikäli vaikea, että tunteeni vaihtelevat jopa päivittäin ja välillä rajustikin. Äkilliset ja pitkät synkkyydet väsyttävät ja lisäävät pelkojani mielenterveyden menetyksestä. Näistä syistä ja vähän muistakin olen jo pitkään aika ajoin käynyt juttelemassa psykologille. "Puhuminen auttaa" -fraasi pitää minun kohdallani paikkansa.

Eilen siis menin innoissani musteläiskätestiin. Alustavasti en tiennyt testistä mitään muuta kuin vähän historiallista taustaa jonka luin wikipediasta (mistä tuon kuvankin lainasin). Varoin katsomasta yhtään läiskää etukäteen koska halusin testissä täysin spontaanin reaktion.
Testi oli aluksi hauska mielikuvaleikki, mutta jo muutaman kuvan jälkeen muuttui raskaammaksi ja minä vakavammaksi. Minä tosiaan näin niissä läiskissä merkityksiä! Kokonaisia tarinoita. En onneksi kaikissa. Muutama kuva vaikutti merkityksettömältä. Testi kesti kaksi tuntia ja sen jälkeen olin poikki ja alakuloinen. Surullinen siksi, että luulen arvaavani mitä tietyt sanomani asiat merkitsevät "psyykeni rakenteiden" kannalta. Ei hulluutta, mutta impulsiivisuutta, ärtyisyyttä ja myös masennusta. Koska olin ajoittain (mielestäni) myös äärimmäisen hauska mietin myös onko tämä nyt se testi joka todistaa mun olevan bipolaarinen.

Ensi kerralla saan kuulla mitä psykologini testin tuloksista löysi tai päätteli. Odotan suurella mielenkiinnolla vaikkakin vähän peloissani.

Tuossa yllä olevassa kuvassa näin (äläkä lue tätä, jos aiot joskus mennä testiin! - kun kuulet muiden merkityksiä kuville et enää näe niitä omin silmin.)
Ihmissuden. Korvine ja sarvineen. Takkuisine, märkine turkkeineen joka haisee ja josta "ripajaa" kaikkea inhottavaa.

Siinä yhdessä kuvassa jossa kuulemma useimmat näkevät peniksen minä näin hillerin jolla oli kotkan siivet... Tästä huolestuin. Kuten Marjaana blogissaan kirjoitti; onko siitä jo NIIN kauan?

2 kommenttia:

  1. Hihii... (en nyt kommentoi musteläiskiä tai psyykkeesi rakennetta vaan ihan tuota loppua ;-)

    Kävin tänään juhlissa ja huomasin osaavani jopa vielä jutella kaksilahkeisten kanssa. Kotimatkalla sitten mietin tätä "selibaattia" ja muistin, että esikoisen synnyttyä taisi kulua ainakin kaksi jollei kolmekin vuotta minkäänlaisen seksielämän alkamiseen. Hohhoijaa, tuttu olotila siis aikojen takaa, mutta saisi tämä jo loppua ;-)

    Voimia sulle ja hilleri on kyllä vähän - no, pitkänomainen eläin!!!

    VastaaPoista
  2. Löysin tänne tieni tuolta Marjaanan Majan kautta :) Useita vuosia sitten tuon musteläiskätestin suoritin psykologilla ja nyt kävin kurkkaamassa miltäs ne tänään silmiini näyttävät. En minäkään niissä pitkälläkään tutkimisella sitä penistä löytänyt. Uteliaisuuteni heräsi ja ajattelin kysäistä missä kuvassa sen pitäisi näkyä :D

    VastaaPoista